Loading...

Mogelijke extra opties

Vmax off


Begrenzer verwijderen /uitschakelen?
Sommige wagens zijn elektronisch begrenst op een bepaalde snelheid.
Door uw wagen te laten chippen bij PK-Tuning kunnen wij deze eventueel verwijderen.

Roetfilter verwijderen

Roetfilters (ook wel DPF of Diesel Partikel Filter genoemd) zijn goed voor het milieu, laat daar geen misverstanden over bestaan. Een roetfilter houdt roetdeeltjes tegen, maar zelfs zonder roetfilter zit elke moderne dieselauto ruim onder de uitstootnorm.

Jammer genoeg gaan bij veel wagens de roetfilters stuk doordat u bvb te vaak korte afstanden rijdt. Uw wagen kan niet genoeg opwarmen, heeft geen tijd om te regenereren, raakt verstopt en gaat uiteindelijk kapot.

Indien uw roetfilter moet vervangen worden hangt daar een vrij hoog prijskaartje aan vast. Afhankelijk van het merk en type wagen varieert de prijs tussen 1000 euro en 2500 euro.

Wij kunnen dit “dure” probleem voor u oplossen door uw roetfilter softwarematig te gaan verwijderen. Via de ECU (Engine Control Unit) schakelen wij uw roetfilter uit. Hierdoor krijgt u geen storingen meer. Fysiek moet uw roetfilter nog leeggemaakt worden. Ook dit kunnen wij voor u doen of u kunt beroep doen op uw eigen garagist. Het is beter om uw roetfilter niet te verwijderen, dan functioneert hij nog als demper.

Verwijderen van de roetfilter is verboden in België. Dit kan enkel op uitdrukkelijk verzoek van de klant voor wagens bestemd voor export buiten de Europese Unie.

Pops and Bangs

“Pops & Bangs”, “Exhaust Crackle”, zo is bij de meeste mensen de geweldige sound bekend die men krijgt wanneer brandstof ontploft in de uitlaat bij het loslaten van het gaspedaal. We hebben deze functie ontwikkeld om de turbo op toeren te houden zodra u van de gaspedaal gaat. Op deze manier verhogen we de reactietijd als u terug op het gas wilt gaan.

Motorgeluid

Op de reguliere weg zullen die (milli)seconden winst die u elke keer pakt met gas geven vaak niet de overweging zijn om een anti-lag systeem te laten toepassen. Het veel directer reageren van de motor is daarentegen wel erg fijn. Echter, de voornaamste reden voor het toepassen van antilag zal zijn dat het motorgeluid aanzienlijk verandert op het moment dat het gas losgelaten wordt. Na het loslaten van het gaspedaal zullen er luide knallen (Pops & Bangs) en in sommige gevallen ook steekvlammen uit de uitlaat komen. Zeker in combinatie met een sportuitlaat zijn de steekvlammen eerder regel dan uitzondering.

Anti Lag

Dankzij een Anti Lag Systeem blijft de turbo op toeren na het gas lossen en valt dus niet snel terug in toeren. Dit gebeurt door lucht langs een bijna gesloten gasklep door het motorblok heen te laten stromen (of langs het motorblok in een apart kanaal). Vervolgens wordt de ontsteking vertraagd, zodat de lucht/brandstof mix ná het motorblok in de uitlaat terecht komt en daar pas ontsteekt. De voordelen zijn duidelijk: afhankelijk van de ALS instelling blijft de turbo op de juiste toeren/druk en pikt deze bij gas erop gelijk weer op.”

Anti Lag heeft dus als grootste voordeel dat je altijd over dat enorme turbovermogen beschikt, maar er zitten logischerwijs ook nadelen aan die gigantische knallen en vlammen. Voor een dagelijkse auto is het niet aan te raden, naast het feit dat je iedereen in de buurt de stuipen op het lijf jaagt krijgen de turbo, uitlaat en kleppen te maken met enorme krachten wat de levensduur aanzienlijk verkort..

Meer vermogen nodig.

Maak een afspraak

(+32) 0474 88 64 08